سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دلایل تخلیه نشدن ماشین ظرفشویی سامسونگ من چیست؟


ماشین ظرفشویی سامسونگ یکی از محبوب ترین محصولات سامسونگ است و افراد زیادی خواهان این دستگاه هستند. همانطور که می دانید مشغله کاری باعث می شود ظروف کثیف در سینک آشپزخانه ریخته شود و این برای برخی افراد بسیار ناخوشایند است.

بهتر است بدانید که جدای از مزیت هایی که ماشین ظرفشویی سامسونگ برای شما دارد، گاهی اوقات مشکلاتی نیز شما را نگران می کند و چندان خوشایند نیست. نیازی به گفتن نیست که یکی از آزاردهنده ترین مشکلات ماشین ظرفشویی تخلیه آب است که شما را دیوانه می کند.

تصور اینکه با تمام ظروف داخل ماشین لباسشویی سامسونگ به امید خلاص شدن از شر همه ظروف به رختخواب بروید و وقتی از خواب بیدار می شوید با صحنه بدی روبرو شوید، کار سختی است. چرخه شستشو تمام نمی شود و آب کثیف داخل دستگاه گیر می کند.

بهتر است بدانید که دلایل فنی وجود دارد که این مشکل را ایجاد می کند، اما برخی از دلایل این مشکل به رفتار اشتباه خود شما بستگی دارد. در این قسمت از مقاله تعمیرات ظرفشویی بوش سرویس سامسونگ به دلیل تخلیه نشدن ماشین ظرفشویی سامسونگ می پردازیم که دلیل آن می تواند متفاوت باشد.


اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که آب کثیف را در ماشین ظرفشویی نمی ریزند، بهتر است تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. برای حل مشکل همیشگی ماشین ظرفشویی سامسونگ باید تکنسینی باشید که بتوانید به راحتی نکات ذکر شده در بالا را رعایت کنید.

اگر فرد فنی نیستید، به شما توصیه می کنیم برای رفع مشکل از متخصصین تعمیرات خدمات سامسونگ کمک بگیرید. زیرا هر گونه اشتباه یا اقدام ناشیانه باعث خرابی ماشین ظرفشویی شما می شود یا برای شما هزینه ای در بر خواهد داشت. همچنین باید گفت که این مشکل ممکن است با ظاهر شدن یکی از کدهای خطا E5 5E SE و ماشین لباسشویی سامسونگ همراه باشد.

دلایل تجمع آب در ماشین ظرفشویی

دلیل تخلیه نشدن ماشین ظرفشویی سامسونگ به طور کلی به دو صورت قابل توضیح است:

گرفتگی و گرفتگی مسیر زهکشی آب دستگاه اعم از لوله، زهکش و فیلتر.

آب به دلیل نقص فنی و خرابی برخی از قطعات مهم مانند پمپ و شیر جریان ندارد.

هر دو روش باعث می شود ماشین ظرفشویی شما به خوبی تخلیه نشود و مشکلاتی برای شما ایجاد کند.

بنابراین مواردی وجود دارد که به راحتی می توانید بررسی کنید و تا حدودی مشکل را حل کنید. این شامل روش اول است که بسیار ساده و راحت است.

برای بررسی دسته دوم باید یک فرد متخصص و فنی برای بررسی و عیب یابی این قطعات ماشین ظرفشویی سامسونگ باشید. این قطعات بسیار پیچیده هستند و هرگونه اقدام ناشیانه می تواند دستگاه را به طور کامل تخریب کند و یا آسیب بیشتری به دستگاه و قطعات وارد کند.

در این بخش، بهتر است تا پایان این مقاله با ما همراه باشید زیرا مشکلاتی را که باعث این مشکل می شوند بررسی خواهیم کرد.

لوله فاضلاب

گاهی اوقات به دلیل گرفتگی و گرفتگی در فاضلاب، آب ماشین ظرفشویی سامسونگ تخلیه نمی شود و این مشکل را برای شما به وجود می آورد. در این حالت آب نمی تواند از زهکش عبور کند، بنابراین در ماشین ظرفشویی خشک نمی شود. برای حل این مشکل توصیه می شود از یک لوله کش حرفه ای کمک بگیرید.

شلنگ تخلیه

یک لوله تخلیه آب در پشت ماشین ظرفشویی وجود دارد که از یک طرف به پمپ تخلیه و از طرف دیگر به سینک یا لوله فاضلاب متصل است. یکی از دلایلی که ماشین ظرفشویی سامسونگ تخلیه نمی کند، مشکل لوله تخلیه است.

ترک های شلنگ تخلیه را تعمیر کنید.

شلنگ تخلیه را از دفترچه راهنمای دستگاه، نصب صحیح، انطباق با ارتفاع، حلقه یا پیچ و کمک به پمپ و برگشت فاضلاب به دستگاه، قرارگیری صحیح در لوله فاضلاب، اتصال صحیح به بدنه بررسی کنید.

باید جریان آب در شیلنگ را با برداشتن آن از دستگاه و اطمینان از گرفتگی یا مسدود نشدن آن تست کنید.

اگر شیلنگ به درستی کار نمی کند باید تعویض شود

ژنراتورهای الکتریکی

همانطور که می دانید عملکرد فیلتر تخلیه این است که از ورود ذرات و زباله های مواد غذایی به پمپ تخلیه و شلنگ ماشین ظرفشویی سامسونگ شما جلوگیری می کند. این فیلتر تخلیه از گرفتگی جلوگیری می کند و به پمپ آسیب نمی رساند. اما گاهی اوقات این مواد غذایی کوچک و زباله هایی که وارد این فیلتر می شوند باعث می شوند آب داخل ماشین ظرفشویی تخلیه نشود.

این فیلتر به صورت استوانه ای پلاستیکی در زیر دستگاه قرار می گیرد. برای تمیز کردن این فیلتر باید فیلتر را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید و آن را به سمت بالا بکشید تا فیلتر خارج شود. سپس فیلتر را بشویید و سپس سوراخی که فیلتر در آن قرار گرفته است را بشویید و تمیز کنید.

پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی

پمپ تخلیه در پایین و پشت پنل قرار دارد که به بازو و قطعه الکترومغناطیسی متصل است. در صورت باز بودن سینک و خط تخلیه، مشکل تخلیه نشدن ماشین ظرفشویی سامسونگ را می توان به پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی نسبت داد.

برای بررسی پمپ سامپ، باید پمپ را از آنجا خارج کرده و پانل ماشین ظرفشویی را از نظر خرابی باز کنید. برای حل این مشکل بهتر است از متخصصین تعمیرات کمک بگیرید زیرا کار حرفه ای و سختی است.

برد ماشین ظرفشویی الکترونیکی

وظیفه برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی ارسال دستورالعمل به قسمت های مختلف ماشین ظرفشویی سامسونگ در مورد فرآیند کار می باشد. این قطعه دستورات لازم را به قطعات ارسال می کند و وظیفه تامین برق قطعات مکانیکی را بر عهده دارد. در واقع نوعی مغز دستگاه محسوب می شود.

اگر مشکلی در این برگه وجود داشته باشد، ممکن است دستگاه نتواند تخلیه شود. در این شرایط باید از یک متخصص تعمیر برای تعمیر تابلو برق کمک بگیرید زیرا تابلو برق نیاز به تعویض دارد.

دلیل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی در زمان خاموش بودن آن

گاهی اوقات، در پایان چرخه شستشو یا زمانی که ماشین ظرفشویی سامسونگ شما خاموش است، آب در ماشین ظرفشویی جمع می شود و باعث نگرانی می شود. برای رفع این مشکل بهتر است با ما تماس بگیرید.

اگر مقدار این آب کم باشد کاملا طبیعی است اما اگر مقدار این آب بیشتر از حد نرمال باشد باید بدانید که رفع نکردن آن مشکل بزرگی ایجاد می کند و گاهی اوقات بوی نامطبوعی در ماشین ظرفشویی ایجاد می کند که همین خیلی کسل کننده.

به طور کلی، آب داخل ماشین ظرفشویی سامسونگ می تواند کثیف یا تمیز باشد. اگر آب داخل ماشین ظرفشویی کثیف باشد به این معنی است که ماشین ظرفشویی آب را تخلیه نکرده است یا بعد از تخلیه مجدد آب از شیلنگ به ماشین ظرفشویی برمی گردد.

اگر آب موجود تمیز باشد، مشکل از ورود آب به دستگاه است. در این صورت موارد زیر باید در نظر گرفته شود:

لوله تخلیه ماشین ظرفشویی

فیلتر ماشین ظرفشویی

شیر برقی برای تامین آب

پمپ تخلیه

ماشین ظرفشویی الکترونیکی

بهتر است بدانید که اگر ماشین ظرفشویی سامسونگ شما به دلایلی وسط کار خاموش شود، آب داخل ماشین ظرفشویی می ماند و خارج نمی شود. در این حالت، کافی است دستگاه را دوباره به برنامه شستشو برگردانید و پس از اتمام چرخه شستشو، مجدداً وجود آب را بررسی کنید.

چگونه آب درون هیزمی را تمیز می کنیم؟

اگر آب در قسمت پایین ماشین لباسشویی سامسونگ جمع شده است و می خواهید قبل از مراجعه تعمیرکار خدمات پس از فروش بوش ماشین لباسشویی آن را خارج کنید تا کارشناسان به راحتی مشکل را تشخیص دهند، بهتر است به شرح زیر اقدام کنید:


اگر مقدار آب کمی زیاد است بهتر است با یک لیوان کوچک آب را از روی زمین جدا کنید تا مقدار آب کمتر شود سپس با دستمال یا حوله یا دستمال یا حوله ته آب را پاک کنید. پارچه ها را دور ریخته و آب را بردارید.