سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا بدنه ماشین لباسشویی جریان الکتریکی را هدایت می کند؟


هنگام کار با لوازم خانگی باید توصیه های ایمنی اولیه رعایت شود. در صورت بروز مشکل، وسایل برقی می توانند برای انسان خطرناک باشند. اگر برق بدنه ماشین لباسشویی کم است، باید سریعا مشکل را حل کنید.

دست زدن به بدنه ماشین لباسشویی برقی در کوچکترین حالت ممکن است باعث ناراحتی شود و در صورت گسترش مشکل، جان انسان را به خطر بیندازد. ابتدا با بیرون کشیدن دوشاخه از پریز، دستگاه را از برق جدا کنید. در این مقاله دلایل مختلف برق بودن بدنه ماشین لباسشویی و نکات ایمنی لازم مرتبط با آن را توضیح می دهیم.

چرا ماشین لباسشویی از برق استفاده می کند؟

برق در ماشین لباسشویی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

رطوبت بدن

زمین را به لوله آب وصل کنید

جریان آب

سیم کشی معیوب

خرابی موتور

تولید انرژی مختل شده است

شکست دوشاخه

اتصال سیم زمین نادرست است

خرابی گرمایش

اتصال خازن تداخل

موتورهای نیمه سوخته

در زیر این 11 دلیل را با جزئیات بیشتری بررسی می کنیم.

1. رطوبت بدن

این مشکل می تواند در اثر خیس شدن بدنه و کف ماشین لباسشویی ایجاد شده و در نهایت منجر به اتصال برق شود.

2. اتصال زمین به لوله آب

وسایلی مانند ماشین لباسشویی و ظرفشویی دارای کابل های مخصوص هستند. این سیم باید به لوله تخلیه یا ستون آهنی خود ساختمان متصل باشد و به هیچ وجه نباید به لوله آب وصل شود. زیرا باعث پخش شدن جریان در بدنه ماشین لباسشویی می شود.

لینک را کپی کنید

3. جریان آب

یکی از دلایل اصلی وجود برق در بدنه ماشین لباسشویی نشت آب است; موضوع مهمی که بسیاری از کاربران به آن توجهی ندارند. دلیل توجه به این موضوع این است که نشت آب خطر برق گرفتگی را افزایش می دهد و باید نشتی را برطرف کنید تا جریان به بدنه ماشین لباسشویی وارد نشود و اتصالی وجود نداشته باشد.

4. سیم کشی معیوب

سیم کشی دستگاه باید به درستی انجام شود و هیچ ایرادی نداشته باشد. سیم کشی داخلی دستگاه باعث ورود جریان الکتریکی به بدنه ماشین لباسشویی می شود; به همین دلیل توصیه ما این است که کابل دستگاه را به دقت بررسی کنید و در صورت عدم وجود روکش سیم یا وجود قطعات برهنه و جدا شده با تعمیرکار تماس بگیرید.

این مشکل می تواند ناشی از وجود برق در بدنه ماشین لباسشویی باشد و در این صورت با سیم کشی می توان مشکل را حل کرد. برای حل مشکل با نمایندگی تعمیر لباسشویی بوش

 تماس بگیرید.


5. خرابی موتور

در برخی موارد امکان سوختن موتور و اتصال آن به بدنه وجود دارد. در این صورت بدنه ماشین لباسشویی برق گرفته و در صورت دست زدن به ماشین ممکن است آسیب جدی به شما وارد شود.

در این صورت سعی کنید ماشین لباسشویی را خارج کنید و از یک تعمیرکار حرفه ای بخواهید که به شما در حل مشکل کمک کند. در این مواقع تعمیر یا تعویض موتور معمولا راه حل است.

6. قطع برق

گاهی اوقات استحکام بدنه ماشین لباسشویی می تواند دلیل بسیار ساده ای باشد. در این صورت قسمت بعدی که باید چک کنید پریز است که باید از سالم بودن آن مطمئن شوید.

اگر پریز را بررسی کردید و متوجه شدید که خراب است، آن را تعویض کنید یا در صورت لزوم از یک پریز دیگر برای روشن کردن واشر استفاده کنید. به وضعیت سوکتی که دستگاه را به آن وصل می کنید دقت کنید تا دستگاه دچار مشکل نشود.

7. اتصال اشتباه سیم ارت

این مشکل می تواند ناشی از اتصال زمین نامناسب سیم زمین ماشین لباسشویی باشد که باعث می شود جریان برق به داخل محفظه ماشین لباسشویی برود.

8. گرم نشدن

یکی دیگر از دلایل برق گرفتگی در بدنه ماشین لباسشویی می تواند فرسودگی بخاری یا المنت باشد که فرد را در معرض خطر برق گرفتگی قرار می دهد. برای حل مشکل می توانید به نمایندگی بوش مراجعه نمایید. در صورت از کار افتادن یا خرابی بخاری یا المنت، این قطعات با آب تماس پیدا کرده و در نهایت جریان الکتریکی وارد بدنه دستگاه می شود. این قسمت های دستگاه گرما تولید می کنند.


9. اتصال خازن مسدود کننده

خازن واشر گیر شما ممکن است اتصالی داشته باشد یا ممکن است اتصالی در سیم پیچ وجود داشته باشد که به جریان الکتریکی اجازه ورود به محفظه واشر را می دهد.

10. afi afi afa

یکی دیگر از دلایل برقی بودن بدنه ماشین لباسشویی این است که ماشین لباسشویی با عبور دادن برق به بدنه تا حدی گرم می شود. کارکرد، بستن و اتصال به برق ماشین لباسشویی می تواند باعث خرابی دستگاه شود.

توصیه می کنیم در اسرع وقت دستگاه را از برق جدا کنید و در صورت سوختن جزئی موتور دستگاه از تعمیرکار کمک بگیرید تا موتور کاملاً سوخته و آسیب زیادی به شما وارد نشود. .

قبل از خرید ماشین لباسشویی به نکات مهم توجه کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید. در این مورد می توانید مقاله راهنمای خرید ماشین لباسشویی را در قسمت لوازم خانگی سومیت مطالعه کنید.

11. خرابی تخلیه

یکی دیگر از دلایلی که می تواند باعث برق دار شدن بدنه ماشین لباسشویی شود، خرابی دوشاخه دستگاه است. مراقب باشید، اگر این قسمت آسیب دیده یا زنگ زده باشد، می تواند بسیار خطرناک باشد. در این صورت دوشاخه را تعویض کنید. آسیب و از بین رفتن غلاف سیم متصل به دوشاخه نیز می تواند مشکلاتی ایجاد کند. در این شرایط کابل و دوشاخه آسیب دیده را با کابل های جدید و کاربردی تعویض کنید.

راه های مقابله با خطر

احتیاط: اگر با مشکل برق یا برق مواجه شدید، ابتدا باید ماشین لباسشویی را خاموش کنید تا از خطرات بعدی مانند برق گرفتگی یا برق گرفتگی یا آتش سوزی جلوگیری کنید.

ماشین لباسشویی را در مکان های مرطوب و مرطوب قرار ندهید. به عنوان مثال، دستگاه را در مکان هایی مانند حمام، نزدیک سینک، یا سایر مناطق مرطوب قرار ندهید.

همچنین شایان ذکر است که بهتر است از روکش محافظ برای محفظه ماشین لباسشویی استفاده شود و بهتر است از سیم و نوک سیار استفاده نشود.

علاوه بر این، اگر متوجه شدید جریان الکتریکی در بدنه ماشین لباسشویی وجود دارد، بلافاصله آن را خارج کرده و با نمایندگی مجاز تماس بگیرید. در این مورد، کارشناسان شروع به بررسی ماشین لباسشویی می کنند و در صورت نیاز به تعویض قطعات، قطعات را تعویض می کنند. تا زمانی که تمام تنظیمات انجام نشده است، ساعت را روشن نکنید.

لینک را کپی کنید

چرا در دیگ ماشین لباسشویی چراغ برق وجود دارد؟

هنگام لمس بدنه ماشین لباسشویی برق گرفتگی احساس نکنید. اگر جریان برق در دیگ (داخل ماشین لباسشویی) به دلیل رطوبت و فلز آن است، باید سریعاً مشکل را اصلاح و ماشین لباسشویی را تعمیر کنید. در چنین مواقعی برای تشخیص و جلوگیری از آسیب های احتمالی حتما با تعمیرکار مجرب تماس بگیرید.