سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای خرید پرینترهای خانگی و اداری


راهنمای خرید چاپگر یکی از سری مقالات فنی Tech است که اطلاعات مفید و کاربردی در این زمینه ارائه خواهد کرد. اگر قصد خرید چاپگر خانگی را دارید و نمی دانید چه معیارهایی را در نظر بگیرید، به خواندن این مقاله ادامه دهید. معیارهای مناسب برای خرید پرینترهای خانگی و اداری را بشناسید. چاپگر چیست؟ وسیله ای که تقریبا به یکی از اجزای اجتناب ناپذیر منازل و ادارات تبدیل شده است. چاپگرها برای اهداف مختلفی تولید می شوند. از کوچکترین خانه گرفته تا بزرگترین کارخانه ها و چاپگرها، این تجهیزات ضروری است. خرید چاپگر می تواند یک چالش باشد. زیرا علاوه بر قیمت چاپگر (انژکتور لیزری)، انواع پرینترهای تک کاره و چند کاره; رنگی یا سیاه و سفید و برچسبی که می خواهید با توجه به نیاز شما. .

راهنمای خرید چاپگر بر اساس نوع

چاپگرها بر اساس عملکرد و فناوری به 6 دسته تقسیم می شوند: چاپگرهای لیزری و چاپگرهای جوهرافشان، چاپگرهای ماتریس نقطه ای، چاپگرهای کارت PVC، چاپگرهای لیبل و رسید. رایج ترین و کاربردی ترین انواع پرینترهای لیزری و پرینترهای جوهرافشان هستند. واضح است که قیمت چاپگر بسته به نوع و کاربری آن مدام بالا و پایین می رود. با توجه به نیاز خود باید از این قسمت ها نوع چاپگر مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

راهنمای خرید پرینتر خانگی بر اساس فناوری چاپ

بر اساس فناوری چاپ، چاپگرها به جوهرافشان و لیزری تقسیم می شوند. کیفیت چاپ متن و اسناد در چاپگر لیزری بسیار بالاتر است. این تفاوت کاملا محسوس است. چاپگر لیزری برای چاپ حروف حرفه ای مناسب است. اگر به نامه های رسمی دقت کنید متوجه می شوید که روی چاپگر لیزری چاپ می شوند و تفاوت آنها مشهود است.

در چاپگرهای لیزری به جای جوهر از تونر استفاده می شود که از ذرات پلاستیک و آهن تشکیل شده است که کاملا ضد آب هستند و به وسیله غلتک های مخصوصی به نام فیوزینگ ذوب شده و روی کاغذ پخش می شوند. بنابراین در حین چاپ مشکل خشک شدن، پخش و یا پاک شدن جوهر ندارند و در زمانی که برای مدتی از چاپگر لیزری استفاده نمی کنید نیازی به تعویض کارتریج ندارید.

قیمت پرینترهای لیزری با توجه به کاربرد و ویژگی‌های آن گران‌تر است، معروف است که بسیاری از فروشندگان استفاده از پرینترهای جوهرافشان را توصیه می‌کنند، زیرا آنها با فروش جوهر درآمد زیادی کسب می‌کنند. خرید پرینتر لیزری ممکن است گران باشد، اما هزینه هر صفحه ده برابر کمتر از هزینه چاپگر جوهر افشان است.

مزایای پرینترهای لیزری نسبت به پرینترهای جوهرافشان

مناسب برای استفاده در دفتر به دلیل سرعت بالای چاپ صفحات

در میان انواع مختلف پرینترها، پرینترهای لیزری نسبت به سایرین قیمت کمتری دارند.

عمر طولانی اگر این محصول را از یک برند معروف خریداری کنید، مطمئن باشید که بیش از ده سال عمر می کند.

پرینترهای لیزری تک رنگ برای مصارف خانگی مناسب هستند.

پرینترهای لیزری رنگی چندکاره حرفه ای بیشتر در دفاتر بزرگ استفاده می شوند.

پرینترهای تکی یا چندگانه؟

یکی از نکات مهمی که در راهنمای خرید چاپگر به شما کمک می کند این است که تک کاره یا چند کاره بودن چاپگر را تشخیص داده و با توجه به نیاز اصلی خود آن را انتخاب کنید. یک چاپگر چند کاره در هزینه شما صرفه جویی زیادی می کند. زیرا پرینترهای چندکاره نیاز شما را به اسکنر و حتی فکس و دستگاه کپی برآورده می کنند و نیازی به خرید جداگانه این دستگاه ها ندارید. به عبارت دیگر، با یک چاپگر چندکاره، تمام دستگاه هایی را که نام بردید، با ابعاد و اندازه فشرده در اختیار خواهید داشت. اما اگر نیازی به فکس ندارید، می توانید یک چاپگر سه کاره بخرید.

قبل از خرید چاپگر اندازه شرکت خود را بررسی کنید؟ آیا باید اسکن، فکس و کپی کنید یا نه؟ اگر پاسخ شما به این سوال منفی است، توصیه می کنیم یک چاپگر تک کاره خریداری کنید و هزینه های اضافی مربوط به خرید چاپگر چند کاره را متحمل نشوید.

معیارهای خرید چاپگر:

نوع چاپ (رنگی، سیاه و سفید)

از معیارهای خرید چاپگر می توان به نوع چاپ هر نوع چاپگر اشاره کرد. اگر می دانید که همیشه متن سیاه و سفید را با چاپگر خود چاپ خواهید کرد، برای چاپگر رنگی هزینه نکنید. اما اگر از این موضوع اطلاعی ندارید، بهتر است با توجه به بودجه خود یک چاپگر رنگی انتخاب کنید. با استفاده از این گزینه محدودیتی وجود ندارد و در مواقع نیاز می توانید به راحتی از دستگاه استفاده کنید.

راهنمای خرید چاپگر آوافرهنگ بر اساس سرعت چاپ

این مورد به عنوان PPM شناخته می شود و به شما می گوید که چاپگر می تواند چند صفحه تک رنگ یا رنگی را در یک دقیقه چاپ کند. به طور کلی متوسط ??چاپ سیاه و سفید 15-20 صفحه و متوسط ??چاپ رنگی حدود 10-15 صفحه در دقیقه است. این عامل نیز بسته به نیاز شما مهم می شود.

وضوح چاپ یک عامل مهم در انتخاب چاپگر است

یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید چاپگر باید به آن توجه کنید رزولوشن چاپگر است که برای انواع چاپگرها متفاوت است. قبل از خرید چاپگر، سعی کنید کیفیت و وضوح چاپ را به دقت ارزیابی کنید.

راهنمای خرید چاپگر بر اساس توانایی آن در اتصال و اشتراک گذاری

یکی از مهمترین ویژگی های اتصال انواع پرینترها، قابلیت اتصال به شبکه است. اگر چند نفر بخواهند از چاپگر استفاده کنند، این عملکرد مناسب است. برای استفاده از این ویژگی، برخی از چاپگرها دارای Wi-Fi و برخی دارای پورت شبکه یا اترنت هستند.

هزینه لوازم چاپ

هزینه یکی از نکات مهم دیگر در راهنمای خرید چاپگر است، اما متاسفانه توجه چندانی به آن نمی شود. پرینترهای HP و Canon با کیفیت خوب نیز وجود دارند که هزینه کمتری دارند. لازم به ذکر است که برای برخی از پرینترهای جوهرافشان ارزان قیمت کارتریج به اندازه خود دستگاه است. یعنی ظرفیت چاپ کاغذ دستگاه حدود 200 صفحه است و پس از این مقدار باید هزینه خرید کارتریج جدید برابر با قیمت چاپگر باشد.

حال سوال اینجاست که چرا پرینترهای خانگی ارزانتر از پرینترهای اداری هستند؟ چاپگرهای ارزان قیمت قادر به چاپ تعداد زیادی صفحه نیستند و فشار زیادی را تحمل نمی کنند. حداکثر تعداد صفحاتی که یک چاپگر می تواند در یک ماه بدون آسیب چاپ کند، حدود 750 صفحه برای چاپگرهای خانگی و 8000 صفحه برای چاپگرهای اداری است. همیشه سعی کنید تعداد صفحات چاپ شده کمتر از این عدد باشد.

اخرین حرف

خرید چاپگر نیاز به تجربه و دانش دارد. هر نوع چاپگر لیزری و جوهرافشان محدودیت ها و قابلیت های خاص خود را دارد. بسته به نیاز و نیاز ما، چاپگرهای مختلفی با برندها و کاربردهای متفاوت در بازار وجود دارد. ما باید انتظارات خود را از یک چاپگر شناسایی کنیم. شرکت های محبوب و قدرتمند HP و Canon در این بخش طرفداران بیشتری دارند، اما برندهای معروفی مانند سامسونگ، اپسون، پاناسونیک و غیره. آنها را نمی توان به راحتی کنار گذاشت.