سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پاک کننده کیسه و کیسه را مقایسه کنید


یکی از مهم ترین و ظریف ترین مراحل در نظافت و ضدعفونی سطح است. فرآیند پاکسازی، اگر به درستی انجام نشود، به نظر می رسد که از ابتدا انجام نشده است! عملکرد پمپ خلاء به گونه ای است که آلاینده ها از طریق لوله ها به مخزن منتقل می شوند. پوشش داخلی می تواند یک درام خالی یا یک کیسه باشد. انواع مختلفی از این پاکت ها وجود دارد. وجود پاکت در جاروبرقی هم مزایا و هم معایبی دارد. علاوه بر این، عدم وجود پاکت نامه و سایر روش های تمیز کردن ظرف نیز اثرات مثبت و منفی خواهد داشت. قبلا در مقاله مزایا و معایب جاروبرقی را شرح داده ایم.

جاروبرقی بدون پاکت

جاروبرقی ها دسته بندی های مختلفی دارند و کاربردی ترین آنها جاروبرقی آب و کف، جاروبرقی با کلکتور آب، جاروبرقی با سطل و غیره است که هرکدام از آنها برای حذف نوع خاصی از آلودگی ها و دستورالعمل کار با جاروبرقی نه سخت است و نه پیچیده. تاریخچه جاروبرقی های بدون پوشش قدیمی تر از جاروبرقی های با روکش است. ابتدا آلودگی به مخازن مکیده شد، سپس این مخازن به صورت دستی تخلیه شدند. اما کم کم داخل مخزن جاروبرقی پاکت هایی طراحی شد. فرآیند تمیز کردن جاروبرقی های بدون کیسه بدین صورت است که پس از ورود به جاروبرقی، کثیفی ها در داخل مخزن می نشینند و در هنگام خروج از مخزن و عبور از چرخ های زیرین دستگاه، این ضایعات از جاروبرقی صنعتی خارج می شود. . اما هر روشی مزایا و معایب خود را دارد. در زیر به شرح ویژگی های استفاده از این نوع جاروبرقی می پردازیم. برای تعمیرات جاروبرقی بوش با ما همراه باشید. 


مزایای جاروبرقی بدون کیسه

از آنجایی که این نوع جاروبرقی پاکت ندارد نیاز به تمیزکاری کامل و مداوم دارد. در مدل‌های اولیه، تمیز کردن مخزن این دستگاه‌ها بسیار مشکل بود و می‌توانست در حین انجام کار نظافت منجر به خستگی شود. یکی دیگر از معایب مدل های بدون کیسه این بود که به دلیل حرکت نکردن به طور کامل تمیز نمی شدند. از این رو طراحان به فکر طراحی و ساخت پاکت برای جاروبرقی افتادند. جاروبرقی صنعتی ابراهیم بهترین جاروبرقی بدون پاکت می باشد.

مزایای جاروبرقی بدون هود

با توجه به توسعه طرح های جاروبرقی و محصولات پیشرفته تر، امکان تمیز کردن کامل مخزن جاروبرقی بدون پاکت وجود دارد. به این ترتیب بدون نیاز به پرداخت هزینه برای خرید پاکت، می توان مخزن را هر بار پس از تمیز کردن به طور کامل جدا، تخلیه و کاملا شست. یکی دیگر از مزایای این نوع مکش، تمیز کردن سریع مخزن است. چون نیازی به تعویض پاکت نیست، نظافت سریع انجام می شود. مزیت دیگر نداشتن پاکت این است که می توانید از کل حجم مخزن استفاده کنید. اما در جاروبرقی پاکت دار حجم پاکت کمتر از حجم کل مخزن است. انواع جاروبرقی صنعتی یا جاروبرقی صنعتی و حتی جاروبرقی خانگی می تواند شامل انواع روکش دار و بدون روکش باشد.

پاک کننده پاکت

در بین جاروبرقی های خانگی و صنعتی از نوع پاکتی بیشتر استفاده می شود. پاکت این زالوها نیز انواع مختلفی دارد که برخی از آنها یکبار مصرف هستند و باید تعویض شوند اما برخی دیگر قابل شستشو هستند. فیلترهای موجود در وکیوم های جیبی کیفیت بهتری دارند زیرا فیلترهایی مانند HEPA در این جاروبرقی ها تعبیه شده است. این نوع نیز دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم. اهمیت سیستم فیلتراسیون جاروبرقی صنعتی جلوگیری از برگشت گرد و غبار و آلودگی های ریز می باشد. این ریزگردها می تواند برای محیط کار و تجهیزات صنعتی و مهمتر از آن برای سلامتی شما مضر باشد.

معایب جاروبرقی

یکی از معایب عمده  تعمیر بوش جاروبرقی ها نیاز به تعویض و هزینه تعویض آنهاست. یکی دیگر از مشکلات این مدل مکش، اختصاص بخشی از ظرفیت مخزن به پاکت و کاهش حجم مخزن است که از قبل آن را پر کرده و نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد. برای پاکت جاروبرقی باید برای هر جاروبرقی از پاکت های مخصوص استفاده شود و هر پاکت قابل تعویض نیست.


مزایای جاروبرقی کیسه ای

از آنجا که آنها به کیسه های قابل تعویض مجهز هستند، جاروبرقی را می توان راهی برای جلوگیری از گذراندن فرآیند دشوار تمیز کردن مخزن در نظر گرفت. زیرا پاکت ها به راحتی تعویض می شوند یا کاملا شسته می شوند. به دلیل ورود مستقیم آلاینده ها به داخل ژاکت، مواد کمتری نسبت به روش بدون ژاکت وارد فیلتر شده و عمر مفید فیلتر نیز افزایش می یابد.